HTML

Henoncars

The love of cars is coming from another dimension, I cannot exist without owning a car, that is my destiny to shine and feel more and more exciting car in my garage.

Friss topikok

Címkék

2017.06.16. 20:21 HeNon

Akkor vegyünk új autót! (?)

Nagy kérdés ez, hogy megéri-e bárkinek egy újba beruházni, de szerintem aki elég autómániás az érzi magában az erőt, hogy ezt ki kell próbálja bármi áron.

Képtalálat a következőre: „suzuki swift”

A mai új autók persze már nem azt nyújtják, mint 20 éve, főleg nem azt mint 50 éve. Ma már minden műanyagszagú, minden elektronikus, de mégis elmentünk valami olcsó papírvékony lemezből álló, belül műanyagszagú autók irányába. A műanyag sem a régi már nemhogy a fa vagy a szövet betétek.

Előre leszögezem, hogy kiírtanám a világból az összes bőr kárpitos autót, bőrfotelt, bőrkanapét, bőrsarokülőt stb... Persze kell a bőr, de csináljunk belőle cipőt ne üljünk rá.

Elnézést a kitérőért, de sajnos nekem is vannak rigolyáim, az egyik ez a bőrülés, a másik mondjuk a kormányváltó az összes amerikai autón! Hogy lehet ilyet odarakni???? Mindig a Trabant meg a Wartburg kormányváltója jut eszembe ezekről és egyszerűen a hideg is kiráz tőle.

Na tényleg folytassuk az új autókkal. Van nagyon sok pozitívum egy új autóban. A BIZTONSÁGI felszerelések: passzív (pl. 80 légzsák) és aktív (pl. ABS, ESP, CNN). Most én ide sorolnám azokat a kényelmi berendezéseket is, amik megkönnyítik a vezetést pl. automata fényszóró és ablaktörlő, parkoló segéd (ami mozgatja a kormányt), távolságtartó adaptív tempomat, na meg az automata váltó. Persze egy önvezető autó még jobb lenne, de akkor tényleg vége a szabad krúzolásnak, most még választhatod az automata üzemmódot, meg a saját kontrollt.

Képtalálat a következőre: „opel corsa 2017”

Nem arról van szó hogy ezek emelik az autó értékét nálam, hanem megemelik a használati értékét. Mindenki volt már olyan helyzetben, hogy odaér egy ismeretlen városba egy ismeretlen bérelt autóval, amit reggel vett át és soha nem vezetett előtte, na olyankor kell beparkolni a centis helyre, mert ugye csak olyan helyre mész, ahol turisták vannak és teli a város autóval, minimális hellyel, főleg ha nagy autót béreltél (pl. amerikában próbálj bérelni egy Hyundai I10-et...).

Mikor vagy kipihent 1000-2000 km vezetés után, ha végig nyomtad a gázt, vagy ha tempomat is volt a kocsiban? Mindegy ha már olyan fáradt vagy sokkal egyszerűbb egy kis segítséggel beparkolni, nem?

Oké aláírom, hogy ez az elvárásom egy új autótól, de ettől függetlenül nem adom fel az oldtimerezés szentségét, és igenis nagy dolog egy régi autót olyan állapotba hozni, hogy azzal elmehess találkozókra, akár külföldre is. Viszont egy új autónak tudnia kell mindent, ha már annyit költöttél rá, menjen 2000 km-t egy nap alatt, és utána parkoljon be magától. Az oldtimertől nem várjuk ezt el, szeretjük akkor is ha lefekszik az út mellé pihenni, mert azért van hogy foglalkozz vele és megőrizd, de nem az utókornak, hanem magadnak.

Azért érzitek a rágódást a kettő között. Mindenkinek azt ajánlom, hogy legyen egy simogatnivaló oldtimere a garázsban, meg egy újonnan vett pár éves a ház előtt (úgyis lecseréled ha lejár a gari). Ha lehetne én inkább visszamennék az időben és vennék egy full extrás (kivéve bőr) Terránót 95-ből.  Képtalálat a következőre: „terrano I”

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://henoncars.blog.hu/api/trackback/id/tr5712600781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása